sâmbătă, 16 ianuarie 2010

NOUTATI

Observ ca a trecut mult timp de cand nu v-am mai scris nimic.
Asa cum va asteptati, probabil, am avut o perioada plina.

Sarbatorile de Craciun si Anul Nou le-am petrecut in ”casa de departe de casa”, alaturi de familia mea. Un mod placut si linistit de a petrece sarbatorile, dar pentru anul urmator vreau mai mult!
Aceasta este partea cu “distractia”.

Intre timp, datorita unor indicii furnizate de rezultatele examinarii PET-CT, de parametrii ce pot indica inflamatie la analizele de sange, dar si datorita unor dureri de coloana si de articulatii ale pelvisului, medicii au decis ca, pana vor termina pregatirile pentru al doilea transplant, este necesar sa fac chimioterapie, asa incat sa nu permitem bolii sa scape de sub control, pierzand astfel beneficiile primului transplant cu celule stem.

Medicul curant are in plan sa facem doua cicluri de chimioterapie, fiecare constand in doua zile de chimioterapie la distanta de o saptamana. Dupa un ciclu de doua saptamani, se face o pauza de alte aproximativ doua saptamani pana la urmatorul ciclu, timp in care celulele sa se poata reface. Asadar, am inceput chimioterapia pe 14.01, voi mai face o zi in data de 20.01 Urmatorul ciclu de doua saptamani este programat, daca totul decurge conform planului pe 8 si pe 15 februarie.

Primul ciclu, inceput acum doua zile, este unul in cadrul caruia, din protocolul standard care consta in doi agenti chimioterapici, s-a exclus una dintre cele doua substante, pentru a testa mai intai capacitatea de regenerare a maduvei acum, dupa transplant. De regula este diminuata, insa din analizele de sange pare sa lucreze normal in cazul meu. Medicul nu crede ca vom intampina probleme.

Dupa chimioterapie ma simt relativ bine. Efecte adverse foarte putine si suportabile – dureri de stomac, de cap, din fericire fara greata, exceptand ziua administrarii chimioterapiei. Mai mult, ceea ce ma bucura, este ca incepand din ziua urmatoare administrarii chimioterapiei, adica de ieri de la pranz, durerile de coloana au incetat. Asta inseamna ca in sfarsit raspund la chimioterapie. Sper sa o tina tot asa!

Imi cer scuze pentru faptul ca scriu atat de tarziu, desi as fi avut vesti, insa am avut si am de prelucrat o multime de informatii care m-au dat peste cap si care au venit treptat, asa incat abia acum se leaga mai clar. A fost o perioada in care a trebuit sa iau decizii extrem de importante pentru mine, decizii ce privesc pasii de urmat in cadrul tratamentului. Sper ca am luat cele mai bune decizii. Promit ca, in scurt timp, dupa ce mai “diger” informatiile, voi reveni cu vesti.


Toate cele bune!

Cu aceeasi recunostinta,
Si urandu-va cu intarziere un 2010 sanatos si cu multe impliniri!

Cristina Dinu

14 comentarii:

Crissu spunea...

La Multi Ani Cristina! Sa-ti aduca noul an sanatate si puterea de a face tot ce iti propui si de a trece peste toate cu bine!Ma bucur ca aud vesti de la tine si sper da revii mereu cu vesti bune si din ce in ce mai bune!

Tudor Georgescu spunea...

Draga Cristina, permite-mi te rog sa-ti urez La Multi Ani si sa sper ca 2010 va insemna pentru tine un an de impliniri, realizari si de sfarsit al suferintelor.
Sper sa treci bine peste aceste sedinte de chimioterapie si sa aud numai vesti bune.
Esti in toate rugaciunile si gandurile mele si traiesc cu dorinta ca la un moment dat sa te intalnesc si sa impartasim experientele prin care am trecut.

elena salculescu spunea...

Sa fii tare in continuare, Cristina

Inteleg foarte bine prin ce treci.
Eu am facut un transplant de celule stem de la sora mea, pentru ca in februarie 2009 am descoperit ca am leucemie acuta mieloblastica; si culmea...sunt de loc din Valea Mare - o comuna de langa Gaesti(cred ca o cunosti); si suntem si cam de aceeasi varsta - eu am 29 de ani.

Sanatate multa!
Elena

Anonim spunea...

La multi ani Cristina,

Sa ai parte de un an nou bun si sa-ti dea Dumnezeu sanatatea mult dorita. Ma gandesc mereu la tine si astept cate un semn bun.
Doamne - ajuta!

Anonim spunea...

Draga Cristina,
Vestea buna este ca ne spui ca raspunzi la chimioterapie si ca te simti relativ bine. Suntem cu gandul si sufletul alaturi de tine. Esti foarte puternica si foarte curajoasa. Ai incredere, vine si partea cu "distractia", mai repede decat crezi.
Sanatate multa!!!
Roxana

Anonim spunea...

La multi ani si tie! Azi am gasit un articol interesant pe internet si ma gandeam ca poate chestia asta te-ar putea ajuta in prevenirea reaparitiei bolii.
http://www.gandul.info/reportaj/apa-vie-o-minune-100-romaneasca-salveaza-vieti-intarzie-imbatranirea-5367972

Marius R. spunea...

"La Multi Ani! si multa sanatate Cristina.
Ne bucuran sa aveam din nou vesti de la tine si sper da revii mereu cu vesti bune!
Sper sa treci cu bine peste aceste sedinte de chimioterapie. Trebuie sa te faci bine.
Sanatate multa!

ankarv spunea...

Salut! Citesc cu interes toate informatiile pe care le lasi si te rog sa continui pentru ca ajuti f mult persoanele bolnave.Eu am leucemie acuta mieloblastica (descoperita in aug 2008), urmez curele cu citostatice, de fapt am ajuns la megadoze, pe care le incep de pe 25 ian si urmatorul pas e transplantul la Fundeni(am avut norocul ca fratele meu cel mare sa fie compatibil 100%).Tot caut pe net informatii care m-ar ajuta referitoare la transplant dar nu prea gasesc asa ca astept cu nerabdare noi informatii.Si daca tot vorbesc de informatii noi, am vazut ca la comentarii a postat si Elena Salculescu al carei blog l-am descoperit acum o luna si de la care asteptam noi vesti.Iti urez multa sanatate si mult curaj!

Andra spunea...

La multi ani, cu putere, sanatate si bucurii! Sotul meu are leucemie acuta mieloblastica, oarecum stiu prin ce treci.

Sa stii ca nu esti singura si ca sunt oameni care iti sunt aproape chiar si in momentele cele mai grele sau dureroase! Numai bine!!!

Abdra

Antiignorantu spunea...

medicina isihasta te poate salva... exista carti la anticariat.... este si ieftina ...

Anonim spunea...

Suntem cu totii alaturi de tine, Cristina! La Multi Ani! pentru 2010 si sa vii sanatoasa inapoi acasa.

Cu drag,

Dragos din Norvegia

Anonim spunea...

Buna, Cristina !

La multi, multi, multi ani si tie si foarte sanatosi !!

Eu am o curiozitate, daca ai rezolvat sau nu fondurile ... la cat se ridica costurile actuale cu chimioterapia si cat trebuie sa mai strangi pentru al doilea transplant ! E foarte important sa ne dai de veste toate aceste lucruri si ne mobilizam !! ;)

Mihai spunea...

La multi ani Cristina si bine te-am gasit in 2010, pe care ti-l doresc ca ultim an de boala. Multa bafta in continuare. :)

Anonim spunea...

Scumpa mea, te admir pentru curajul tau extraordinar.Dumnezeu ii iubeste pe cei curajosi.Si eu ma lupt de 17 ani cu o boala rara care ma tine tot timpul in sah.Dar am fost in stare sa-mi cresc copiii, sa-mi gasesc o munca pe masura posibilitatilor mele fizice si mai ales am invatat ce inseamna sa traiesti fiecare zi ca pe un dar.Totul se va termina cu bine. Am incredere ca Dumnezeu si toti ingerii Lui te vor inconjura. Cand m-am imbolnavit mi s-a spus ca mai am foarte putin timp de trait, cateva luni.Si n-am acceptat situatia,m-am razvratit impotriva tuturor prognosticurilor.M-am incapatanat sa ma iau la tranta cu un dusman perfid.Si ma lupt inca. Dar simt ca nu sunt singura si ca fiecare suferinta prin care trecem ne face mai puternici,mai increzatori ca putem sa ne depasim limitele.Cristina,totul va fi bine.